sreda, 24. april 2019

Pisma g. Marku Cerkveniku ob obisku na OŠ Franca Rozmana Staneta Ljubljana


Spoštovani!

Najlepša hvala, ker ste prišli na našo šolo in nam povedali veliko koristnih informacij. Obrazložili ste nam veliko pojmov, ki nam pred tem niso bili znani. Izvedeli sva kakšna je razlika med poklicema tolmač in prevajalec. Poklic tolmač se mi zdi izredno zanimiv in zahteven. Zahvaljujeva se Vam tudi za knjigice EU IN JAZ, ki nam bodo prišle zelo prav.

Lepo Vas pozdravljava,                              Hana in Lana, OŠ Franca Rozmana Staneta Ljubljana


V sredo, 24. 4. 2019, se nam je pri pouku tretjo šolsko uro pridružil tolmač iz Evropskega parlamenta. Z njim je prišla tudi gospa Meta iz Fakultete za družbene vede. Gospod tolmač nam je na hitro opisal naloge EU in čemu je EU za nas koristna.
Ker nas je zelo zanimalo njegovo delo, smo se v pogovoru hitro preusmerili na poklic tolmača. Osebno mi je bil ta del predstavitve najbolj zanimiv. Povedal nam je vse o svojih nalogah, predstavil nam je svoj urnik dela in nam opisal svoj delovni prostor. Povedal nam je tudi, koliko jezikov govori. Zanimivo se mi je zdelo, da se mora še vedno dodatno izobraževati.
Na koncu smo mu lahko postavili še nekaj vprašanj. Jaz sem ga vprašala, ali ima kdaj pred svojim nastopom tremo. Odgovoril mi je, da se kdaj zgodi tudi kaj takega, a ima prav zaradi tega, če kdaj ne najde prave besede, polega sebe v kabini še dva sodelavca, ki mu v takih primerih pomagata.
Ura je bila zanimiva, zabavna in naučili smo se veliko novega.

                                                                                          Mija, OŠ Franca Rozmana Staneta Ljubljana


Smo generacija, ki je bila rojena leta 2004. To je tistega leta, ko je Republika Slovenija vstopila v Evropsko unijo.
Mi si ne predstavljamo, kako bi bilo, če naša država ne bi bila članica Evropske unije. Vse nam je že od rojstva dano. Državne meje lahko prečkamo brez posebnih čakalnih vrst samo z osebnim dokumentom. Na rabimo nobenih vizumov, če želimo bivati ali se šolati v državah Evropske unije. Mi razmišljamo, da je takšno stanje, kot ga poznamo že od nekdaj in da tudi v prihodnosti ne bo sprememb.
Prav je, da se v šoli poučimo o Evropski uniji, o njenih institucijah, o članicah EU, o ustanovitvi EU. Prav je, da se krepi naša zavest, da smo tudi evropski državljani.
Zelo zanimiva je bila tudi vaša predstavitev poklica tolmača. To je zelo zahteven poklic. Sedaj vemo, kakšna je razlika med tolmačem in prevajalcem.
Iz vaše predstavitve smo se veliko naučili. Bili ste zelo zabaven in sproščen. Z veseljem smo vas poslušali.

Lepe pozdrave.                                                   Vita in Marija, OŠ Franca Rozmana Staneta Ljubljana

Ni komentarjev:

Objavite komentar